صوفی:کلنگ‌زنی احداث 4 فرهنگسرا در 4 منطقه توانمندسازی همدان

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

صوفی:کلنگ‌زنی احداث 4 فرهنگسرا در 4 منطقه توانمندسازی همدان

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس صوفی  در  جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه‌های عمومی با اشاره به اینکه ما در تمام فرهنگسراها کتابخانه و سالن مطالعه داریم، افزود: در آینده نزدیک و ظرف چند روز آینده مجتمع فرهنگی ـ هنری عین‌القضات راه‌اندازی می‌شود که کتابخانه‌ای با ظرفیت 50 هزار جلد کتاب به جمع کتابخانه‌ها اضافه می‌شود.

وی اظهار کرد: اداره ارشاد و امور کتابخانه‌ها در بحث کتاب باید به این کتابخانه کمک کنند تا این مجموعه 24 ساعته شود زیرا در داخل شهر همدان کتابخانه 24 ساعته وجود ندارد.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهردار همدان با بیان اینکه امسال چهار فرهنگسرا در چهار منطقه توانمندسازی کلنگ‌زنی می‌شود، اذعان داشت: با احداث این فرهنگسراها این چهار منطقه مجهز به چهار کتابخانه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال خرید یک ساختمان برای فرهنگسرای حجاب هستیم، ادامه داد: در این فرهنگسرا کتابخانه‌ای نیز مخصوص بانوان ساخته می‌شود.

صوفی یادآور شد: در بالای تپه حاج عنایت نیز کتابخانه تخصصی برای نجوم و ریاضی ایجاد شده است که علاقمندان می‌توانند از این کتابخانه استفاده کنند.

وی از انجام دو کار در حوزه پژوهش نیز خبر داد و گفت: با راه‌اندازی مرکز مطالعات جامع فرهنگی ـ اجتماعی شهر در محل مجتمع عین‌القضات همدانی می‌توانیم به مباحث پژوهشی که مخصوص نیازهای شهروندان است، کمک کنیم.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهردار همدان همچنین متذکر شد: قراردادی با دانشگاه بوعلی سینا به تصویب رسیده است تا نیازسنجی فرهنگی، اجتماعی شهر بر مبنای محله‌محوری از طریق حوزه مطالعه با توجه به بافت محلاتی مورد بررسی قرار گیرد.

وی از دو نشریه تازه به چاپ رسیده از ابتدای سال در انتشارات شهرداری خبر داد و گفت: سلسله کتب آموزشی «شهر من» در قالب مباحث آموزش شهروندی در دو نشریه به چاپ می‌رسد و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

صوفی به نخستین نشریه «بچه‌ها سلام» در حوزه شهرداری همدان اشاره کرد و افزود: این نشریه برای مباجث آموزشی دانش‌آموزان چاپ شده و در نظر داریم ماهانه یک تیراژ 6 هزار تایی که ماهانه چاپ می‌شود در اختیار دانش‌آموزان مقاطع ششم ابتدایی قرار دهیم.

وی در خصوص راه‌اندازی ایستگاه مطالعاتی نیز یادآور شد: معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری طرح «کتاب در دسترس» را در شهرداری مرکزی، چهار منطقه شهرداری، شورای شهر و سازمان‌های پرتردد شهر انجام دادیم که سازه ایجاد شده و قرار است، تقویت شود.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهردار همدان از راه‌اندازی ایستگاه مطالعاتی در داخل پارک‌ها خبر داد و ابراز داشت: در این طرح که هشت پارک بزرگ شهر همدان در نظر گرفته شده‌اند، سازه‌هایی متناسب با فضای پارک‌ها ایجاد می‌کنیم که این ایستگاه مطالعاتی هم کتابفروشی و هم امانت کتاب را در دسترس علاقمندان قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: با هماهنگی آموزش و پرورش از ابتدای آبان ماه 7 هزار دانش‌آموز در قالب اردوی یک روزه آموزش شهروندی و روزانه حدود 250 نفر در تالار فجر مباحث آموزشی را می‌گذرانند.

صوفی تصریح کرد: در این اردوی آموزشی مجموعه فرهنگی شامل چندین کتاب آموزشی به بچه‌ها داده می‌شود که 30 هزار کتاب در بین بچه‌ها تقسیم می‌شود.

وی در پایان سخنانش از راه‌اندازی خانه برنادلان خبر داد و گفت: این مجموعه به صورت کتابخانه 100 متری در پارک مردم برای سالمندان قرار ایجاد شده است که در آن هم کتاب هم تلویزیون و هم روزنامه در اختیار آنها قرار می‌گیرد و این مرکز از هفت صبح تا 19 شب ارائه خدمات می‌کند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:,ساعت 19:48  توسط محمد گلزار